Verstevigen chassis constructie2016-12-18T23:46:58+00:00

Bij de noodzaak tot het verstevigen van het chassis wordt uitgegaan van het feit dat de auto nog geen Nederlands kenteken heeft en dat voldaan moet worden aan de eisen van de RDW op een nette manier.

Een conformiteitsverklaring van de fabrikant/importeur is er niet (nagevraagd bij Volvo Nederland).
Voor een Amazon houdt dat dus in dat je of het chassis met meer dan 27cm moet inkorten of moet versterken met een koker van 30x30x3mm. Dat laatste is dan het meest realistisch. Mijn eerste inmiddels verkochte Amazon cabrio had dat ook.
Verdere verstevigingen die daarin zaten waren:

  • Een balk achter de achterbank in de kofferbak
  • Een schuine balk vanaf die bodembalk naar de balk in de kofferbak ter hoogte van de zijpanelen achter

Daarnaast zou ik zelf de volgende verstevigingen ook aanbrengen (Dat heeft de donkergroene Amazon cabrio van m’n vader namelijk):

  • Een balk onder het dashboard
  • Een staande balk daar waar de deurscharnieren ook in zitten

Bij mijn huidige Amazon cabrio is het erg mooi opgelost. Hier hebben ze de tunnel versterkt.
Daarnaast is de buitendorpel een zwaar L-profiel in plaats van een normale buitendorpel.

VolvoAmazonCabrio-versterkte-tunnel