M41 met J-type overdrive2016-12-18T23:46:57+00:00

De overdrive van het J-type is sterker dan z’n voorganger, de D-type overdrive. De J-overdrive is ook van Laycock de Normanville. De versnellingsbak ervoor is ook de M41, maar die is wel iets anders. De uitgaande hoofdas is anders dan die van een D-type overdrive.

Vanwege het feit dat de 1800E en 1800ES door hun injectiemotoren meer vermogen hadden dan de B20 tot dan toe, is hier de J-type overdrive toegepast.

J-type-M41-overdrive

Technische specificaties

De eerste vier versnellingen en de achteruit zijn hetzelfde als de overbrengingsverhoudingen van de M41 met D-type overdrive. Alleen de verhouding van de J-type overdrive is iets anders. Deze vertraagt zelfs iets minder dan de D-type.

Versnelling M41 met J-type overdrive
1 3,13:1
2 1,99:1
3 1,36:1
4 1,00:1
Overdrive 0,797:1
Achteruit 3,25:1

Montage op een Amazon

Doordat dit type bak al origineel geleverd is op de B20, past hij zondermeer aan het koppelingshuis voor de B18/B20. De aanpassingen die nodig zijn, zijn relatief eenvoudig.

Voor het inbouwen van een M41 met J-type overdrive heb je naast de bak met overdrive het volgende nodig:

(Ver)korte aandrijfas overdrive_korte_aandrijfas_1
Langere kilometerteller kabel overdrive_lange_km_kabel
(Originele) overdrive schakelaar originele_overdrive_schakelaar_1
(Origineel) indicatie lampje origineel_overdrive_lampje
Relais origineel_relais_overdrive