Hoewel de brandschade aanzienlijk is, is er geen structurele schade aan de auto. Dus hoewel ik veel onderdelen moet vervangen, is er een auto om te herbouwen. Hieronder vind je een overzicht van de doelstellingen van de herbouw.
Herbouw strategie
Tijdens mijn EV ombouw van de elektrische Volvo Amazon heb ik veel geleerd en ook het rijden met de auto heeft mij nieuwe inzichten opgeleverd. Dit is de kans om dat allemaal te integreren in een betere auto. Mijn doelstellingen zijn dus:
- Weglaten van de versnellingsbak en koppeling
- CCS DC snelladen in plaats van CHAdeMO
- Gedistribueerde controllers in plaats van één ‘EV Peripherals’ hoofdcontroller
- Data-integratie (limieten) tussen BMS, VCU en Charge controller
- CAN-BUS meer gebruiken en minder analoge signalen
- Actieve accukoeling (met AC-compressor) en geen passieve koeling
- Gebruik van een PMU (Power Management Unit) voor 12V
- Upgrade naar een lader met geïntegreerde DC/DC en V2L
- Gebruik de restwarmte van de motor/omvormer om de batterijen sneller in hun ideale temperatuurbereik te brengen
Dingen die ik op dezelfde manier zal houden of herbouwen:
- Displays en schermen (OLED in de snelheidsmeter en ADU centraal in het dashboard)
- iBooster voor rembekrachtiging (misschien nu een Gen2)
- De meeste functies die ik al had
Herbouw updates
Belangrijke ontwerpbeslissingen en mijlpalen zullen hier worden bijgewerkt, maar ook dit project zal groeien naarmate het vordert.
Belangrijke mijlpalen
Engiro motor for electric Volvo Amazon wagon
Rear wheel drive EV conversion motor options
Dry ice cleaning for a fresh start
Alle laatste updates
Engiro motor voor de elektrische Volvo Amazon combi
Lexus L110 of Tesla SDU in mijn Volvo Amazon?
Wat veroorzaakte de brand in onze elektrische auto?
Nieuwe iDrive knop testen
Volvo Amazon combi is 56 jaar geworden
De Shining 3D Einstar scanner gebruiken
Bekijk alle herbouw gerelateerde blogposts. Of Facebook-berichten (ingesloten op oudevolvo.nl) of volg me rechtstreeks op sociale media: