Hoewel de brandschade aanzienlijk is, is er geen structurele schade aan de auto. Ik moet dus wel veel onderdelen vervangen, er is een auto om te herbouwen. Hieronder vind je een overzicht van de doelstellingen van de herbouw.
Herbouw strategie
Tijdens mijn EV conversie heb ik veel geleerd en ook het rijden met de auto heeft mij nieuwe inzichten opgeleverd. Dit is de kans om dat allemaal te integreren in een betere auto. Mijn doelstellingen zijn dus:
- Weglaten van de versnellingsbak en koppeling
- CCS DC snelladen toevoegen
- Gedistribueerde controllers in plaats van één ‘EV Peripherals’ hoofdcontroller
- Data-integratie (limieten) tussen BMS, VCU en Charge controller
- CAN-BUS meer gebruiken en minder analoge signalen
Dingen die ik nog niet heb besloten:
- Actieve batterijkoeling of niet (waarschijnlijk niet, alleen passief)
- Gebruik van een PMU (Power Management Unit) voor 12V
Dingen die ik op dezelfde manier zal houden of herbouwen:
- Displays en schermen (OLED in de snelheidsmeter en ADU centraal in het dashboard)
- Twee 3,3 kW Thunderstruck TSM2500 ingebouwde laders
- iBooster voor rembekrachtiging
- De meeste functies die ik al had
Herbouw updates
Belangrijke ontwerpbeslissingen en mijlpalen zullen hier worden bijgewerkt, maar ook dit project zal groeien naarmate het vordert.
Belangrijke mijlpalen
Rear wheel drive EV conversion motor options
Dry ice cleaning for a fresh start
Alle laatste updates
Wat veroorzaakte de brand in onze elektrische auto?
Nieuwe iDrive knop testen
Volvo Amazon combi is 56 jaar geworden
De Shining 3D Einstar scanner gebruiken
Droogijsstralen voor een frisse start
Motor opties voor een EV conversie met achterwiel aandrijving
Bekijk alle herbouw gerelateerde blogposts. Of Facebook-berichten (ingesloten op oudevolvo.nl) of volg me rechtstreeks op sociale media: