In de achterwiel kast komt redelijk wat plaatwerk bij elkaar. Hier kan ook nog eens vuil ophopen waarvoor deze plekken vaak verrot zijn. De bevestiging van de achterbank zat na het weghalen van losse roest dan ook nauwelijks nog vast.
Daarop eerst de boutjes eruit geslepen en de positie van de gaten overgenomen op een mal van karton. Daarna alle slechte delen weggeslepen.
De rand links bovenaan heb ik zoveel mogelijk laten staan. Hier zit aan de binnenkant namelijk een bevestigingsrichel voor de wielbak bekleding. Vervolgens eerst de binnenkant gemaakt en daarna een plaat in het buitenvlak erin. Hierin heb ik meteen boutjes met engelse draad gezet.
Tot slot het laatste randje aan de rechterkant erin. Dit heb ik uit twee delen gedaan om zo de lasverbinding met de binnenkant eerst nog mooi af te kunnen slijpen.
Uiteraard ook de boutjes even vastgelast zodat je de bevestigingsbeugel voor de achterbank makkelijk van binnenuit erop kunt schroeven.