Vorige week heb ik mijn Volvo 123GT en Volvo Amazon laten voorkeuren voor de APK. Voor de Amazon viel het lijstje van punten enorm mee:
- Claxon doet het niet (altijd)
- Roest aan de linker achterdorpel onderaan
Voor de claxon was het een kwestie van de stekkers op het relais even goed schoonmaken. Dit relais hangt achter de grille en heeft daardoor nogal wat weer en wind te verduren. Wellicht een keer verplaatsen om het probleem te voorkomen, maar voor nu werkt het weer prima.
De roest zag er erger uit dan het uiteindelijk was. Er moest een plaatje van 23 bij 3,5 cm in.
Het meest lastige was nog om uit 0,8 mm dikke zincor plaat een stukje pas te maken met de juiste ronding. Met een paar stukken buis als hulpstuk lukte het prima om het plaatje in de juiste vorm te tikken. Daarna zat het er zo in gelast. Uit voorzorg wel even de bekleding aan de binnenkant verwijderd ook al zit dat er ver vandaan.
Tot slot aan de buitenkant afgewerkt met Owatrol CIP omdat ik dat nog wil kunnen overschilderen en aan de binnenkant heb ik er flink wat RX5 in laten lopen.
Daarna opnieuw voor de keuring naar Autoservice Twello en er zit weer een verse APK op die twee jaar geldig is, dus tot 20 april 2016.
Aangezien de 123GT niet voor zaterdag klaar is, ga ik met deze Amazon naar de vermogensbank testdag. Daarom nog wat voorbereidingen daarvoor treffen zoals olie verversen en de klepspeling en afstelling van de ontsteking controleren. Daarna aan de slag met de bodem aan de rechterkant van de 123GT, maar dat zal wel wat meer tijd in beslag nemen.