Dit weekend heb ik mijn schuurvondst combi opgehaald. Een autoambulance gehuurd bij Volvo Lotte en daar nog even een klep modificatie voor gemaakt omdat de combi er anders niet op past of voor een veel te grote kogeldruk zorgt.
Daarna op pad naar de combi. Hij was met twee man nauwelijks te rollen, maar daar was ik al op voorbereid en had een remstelnok sleutel meegenomen. De achterremmen even teruggesteld en daarna konden we hem zo voor de trailer rollen.
Eenmaal opgeladen goed vastgezet en rijden maar.
Onderweg even een pitstop gemaakt om het meeste vuil en stof eraf te spuiten.
Eenmaal thuis is de 940 zijn plekje onder de carport kwijt.
Nadere inspectie
Inmiddels ben ik er even nader in en onder gedoken. Hij valt me op zich niet tegen. Eerst maar eens alle half vergane rubber matten verwijderd. Linksvoor veel vergane bekleding, maar lijkt eronder best solide.
Rechtsvoor lijkt de bodem al eens aangepakt. Daar lag ook geen mat dus ziet er nog prima uit.
Linksachter is nog vrij recent vervangen en oogt ook solide.
Rechtsachter daarentegen is behoorlijk verrot.
De binnenschermen zijn beide al eens vervangen en zitten er niet heel netjes in. Met name rechtsvoor zal het binnenscherm en A-paneel moeten worden vervangen.
Ik heb geen verdere sporen van schade rechtsvoor kunnen vinden, dus de krom lopende plaat naast het scharnier aan de buitenkant is vermoedelijk tijdens een reparatie zo aangepast.
Het front daarentegen oogt weer erg nieuw.
De dorpels en wielranden zijn redelijk tot goed. De wielrand rechtsachter heeft plaatselijk wel wat aandacht nodig.
Ik heb het afdekplaatje van de voormalige doorvoer van een standkachel even verwijderd. Het originele chassisnummer is daar gelukkig nog net leesbaar. Eventuele herinslag van het nummer door de RDW op een andere plek zal dan inderdaad geen probleem vormen.
Tot slot de achterkant, waar het allemaal een beetje om begonnen is. Het is roestig, maar wel nog helemaal origineel qua vorm.
Alles bij elkaar optellend wordt het sowieso niet de nieuwe donor voor mijn EV conversie. Aan deze auto zit meer werk dan ik nog aan mijn groene moet.
In eerste instantie ga ik deze blauwe maar gewoon gebruiken als voorbeeld en de betreffende stukken plaatwerk natekenen en namaken. Blijft wel bijzonder dat de achterkant relatief zo goed is vergeleken met de rest van de auto.
En daarna vermoedelijk de opslag in als toekomstig project. Eerst maar verder met de bodem linksvoor van de groene EV combi. Daarna nog een keer kijken of de motor van deze blauwe wil starten en in hoeverre de auto nog remt en rijdt.
Mocht je de zonnekap en/of dakdrager apart verkopen hoor ik het graag!
Zelf ben ik niet zo’n enorme fan van zonnekappen dus was al wel aan het nadenken of ik hem niet zou verkopen. Vond het ergens ook wel weer grappig staan. Mocht hij in de verkoop gaan zal ik hem via mijn OudeVolvo Facebook pagina aanbieden. Hetzelfde geldt voor de Thule dakdragers.
Oke, dankje. Ik hou je pagina in de gaten.
mooie kiepkar!