Eigenlijk had ik voor vanmiddag een afspraak in de planning staan om een combi met voorschade te gaan bekijken. Deze auto was via Zweden / Finland en California naar Nederland gekomen en had dus de potentie om een authentieke en ongelaste auto te zijn. Helaas werd deze precies al verkocht en kwam deze afspraak te vervallen. Het had een mooie kans kunnen zijn om na reparatie van de voorkant zonder verder restaureren en spuiten aan de ombouw naar elektrisch te kunnen beginnen. Tegelijkertijd, hoe groot is de kans dat hij echt 100% hard en ongelast is. Nu scheelt het in elk geval een mogelijk dilemma en ben ik vanmiddag verder gegaan met het laswerk aan de groene.
Vervolg laswerk
Nu de kokerbalk erin zit, werd het tijd om de bodem linksvoor verder op te bouwen. Helemaal bovenin zat een gaatje tot en met onder het motorkap scharnier. Dan werk zo’n spit toch wel heel fijn. Eerst een plaatje voor de hoek pas gemaakt.
En erin gelast.
En daarna de hoek bovenaan zelf.
Dat moet ik nog even afwerken en het ziet er nog niet heel fraai uit met de primer die door vorige eigenaren is aangebracht, maar hij wordt toch nog gestraald dus dan wordt het brandschoon.
Vervolgens het dwarsbalkje nog iets beter passend gemaakt en erin gelast.
Om tot slot al even een begin gemaakt te hebben met een plaat die er als vloerdeel in komt.
Update
Eerst ook nog even de balken aan de binnenzijde behandeld met een mengsel van RX5 en RX10. Dat houdt zelfs bij verhitting door een doorlas vanaf de andere kant heel aardig.
Toch maar het gat nog wat groter gemaakt plaatselijk omdat een eerdere reparatie niet goed zat. Daarom ook weer een nieuwe plaat gemaakt en met de kolomboor proplas gaatjes gemaakt om iedere 2 centimeter.
Daarna een begin gemaakt met het erin hechten van de plaat.
En inmiddels heb ik nog een stukje A-paneel vervangen en zit de hele vloerplaat erin en zijn alle lassen afgeslepen. Ook maar meteen de lassen afgewerkt van de vloerplaat linksachter die ik een tijd geleden al had gelast.
Op naar het volgende stukje.