Veiligheid tests en demonteren BMS master

Verrassend genoeg lijken de CHAdeMO DC-snellaadcontroller en zelfs de vehicle control unit (die aan de voorkant was aangesloten op de Ampseal-connector) nog steeds te werken.

Ok time to catch up with some updates Back in

Uit veiligheidsoverwegingen was de eerste stap alvorens door te gaan het doen van wat metingen met veiligheidshandschoenen. Potentiaal tussen het midden van het achterpakket en het chassis van de auto was 140V. Er zat dus blijkbaar (zoals verwacht) een kortsluiting naar massa in de voorste batterijen bak. Dat potentiaal werd verwijderd door doorknippen van de kabel die de voorbak in ging.

First step before proceeding was to do some measurements while
1692913923 67 First step before proceeding was to do some measurements while
1692913923 985 First step before proceeding was to do some measurements while
1692913923 427 First step before proceeding was to do some measurements while

De volgende stap was om de master van het batterij management systeem eruit te halen en op mijn computer aan te sluiten. Zoals verwacht werkte dat. Ik heb meteen het BMS-foutenlogboek gecontroleerd. Daar stond niets in dat enig licht zou kunnen schijnen op de oorzaak van de brand. Alleen wat oude fouten van configuratiefouten tijdens het testen voordat we naar Zweden reisden.

Next step was to take the battery management system master
1692913802 564 Next step was to take the battery management system master
1692913802 101 Next step was to take the battery management system master

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Onderwerpen

Elektrisch

Ondersteun herbouw Voltvo

123GT

Amazon cabrio

Contact

lars@oudevolvo.nl

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate