Start reparatie wielrand en binnenwielbak rechts

Nu de uitlijning van het schelpje klopt, ben ik begonnen aan de reparatie van de wielrand en binnenwielbak. Allereerst de oude binnenwielbak eruit geslepen.

oude   binnenwielbak   rechts   eruit   geslepen

Precies langs de bevestiging van de stijl.

bevestiging   stijl   op   wielbak

Voordat ik de hele binnenwielbak eruit heb gehaald, heb ik twee schoren geplaatst om de positionering van het achterscherm de fixeren.

schoren   buitenscherm

Daarna ook de buitenwielrand weggeslepen. Wat een dikke laag plamuur, zelfs 6,5 mm.

dikke   laag   plamuur   6mm

Daarna begon het redelijk te passen, maar het leek of de pasvorm van deze premium binnenwielbakken nog steeds niet echt goed was.

passen   binnenwielbak   rechts

Het bleek echter dat de oorzaak bij de auto zat. Vergeleken met mijn schuurvondst combi bleek de dorpel bijna een halve centimeter te kort.

dorpel   te   kort

Als ik dat meeneem, dan past de buitenwielrand al heel redelijk. Wel handig om die maten aan de hand van een onverprutst voorbeeld over te kunnen nemen en zo te kunnen herstellen.

uitlijnen   wielrand

wielranden   beginnen   al   te   passen

Voor ik met de wielranden verder ga, misschien eerst maar de dorpel restaureren. Dan heb ik daar wat vastigheid aan en een goed uitgangspunt.

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Onderwerpen

Elektrisch

Ondersteun herbouw Voltvo

123GT

Amazon cabrio

Contact

lars@oudevolvo.nl

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate