Nu de uitlijning van het schelpje klopt, ben ik begonnen aan de reparatie van de wielrand en binnenwielbak. Allereerst de oude binnenwielbak eruit geslepen.
Precies langs de bevestiging van de stijl.
Voordat ik de hele binnenwielbak eruit heb gehaald, heb ik twee schoren geplaatst om de positionering van het achterscherm de fixeren.
Daarna ook de buitenwielrand weggeslepen. Wat een dikke laag plamuur, zelfs 6,5 mm.
Daarna begon het redelijk te passen, maar het leek of de pasvorm van deze premium binnenwielbakken nog steeds niet echt goed was.
Het bleek echter dat de oorzaak bij de auto zat. Vergeleken met mijn schuurvondst combi bleek de dorpel bijna een halve centimeter te kort.
Als ik dat meeneem, dan past de buitenwielrand al heel redelijk. Wel handig om die maten aan de hand van een onverprutst voorbeeld over te kunnen nemen en zo te kunnen herstellen.
Voor ik met de wielranden verder ga, misschien eerst maar de dorpel restaureren. Dan heb ik daar wat vastigheid aan en een goed uitgangspunt.