M’n schuurvondst combi wilde alleen nog maar op ether lopen. Dat duidde op een probleem met de carburateur. Schoonmaken van de sproeiers mocht niet baten. Er zat veel speling op de gasklep as en een veer die de gasklep sluit was stuk. Omdat ik zelf geen Zenith VN36 had liggen, heb ik nog even overwogen of ik mijn dubbele solex set zou plaatsen. Dit temeer omdat er nu een B20 in de auto zit en daar helemaal geen Zenith VN36 met enkele pijp op hoort. Deze uitwisseling heeft echter aardig wat voeten in aarde. De uitlaat zou dan ook vervangen moeten worden alsmede het plaatsen van een drukregelaar om de solexen te kunnen voorzien van 30 mbar brandstofdruk. Wel mooie Malpassi regelaars gezien, maar toch maar voor de makkelijke weg gekozen. M’n vader had nog een goede Zenith liggen dus die heb ik erop gezet.
De motor liep vervolgens prima:
Koppeling lossen en proefritje
Tijd voor een klein proefritje op de oprit. De koppelingsplaat zat verkleefd aan het vliegwiel door het lange stilstaan. Na een paar keer remmen met de koppeling volledig ingetrapt kwam hij los. De auto remt, stuurt en koppelt nu prima.
Achterkant demonteren
Om hem als voorbeeld/mal te kunnen gebruiken voor de reparatie van de achterkant van mijn groene EV combi heb ik de achterbumper gedemonteerd.
Vervolgens de bumper steun houders ontdaan van tectyl. En zoals verwacht na mijn eerste korte blik toen ik hem vond en na de inspectie, zijn die bijzonder goed, met name rechtsachter.
Een goede basis om na te tekenen en plaatjes te laten snijden om nieuwe te kunnen maken.