In de hitte van de zomer had ik met Mischa van Garage71 al een begin gemaakt met de achterste batterijen bakken. Inmiddels hebben we ook de voorbakken gedaan en de achterbakken afgemaakt.
Bij de voorbak conform tekening het achterpaneel erin geklemd.
En erin lassen.
Dat zit netjes.
Omdat de bak luchtdicht moet, zijn ook de naden voor het zetten dicht gelast.
Daarna thuis alle gaten voor de deksel geboord en blindklinkmoeren erin gezet.
Behalve aan de rand waar de weinig ruimte was dus daar was moertjes gelast.
Nu kan de bak dus goed dicht. Komt nog wel wat dunne compressieband tussen.
Ondertussen had Mischa de voorframes gelast en heb ik daar zelf de moertjes op de onderkant gelast.
Daarna heeft Mischa de frames in de bakken gelast.
Mooi om even zo van dichtbij mee te kijken.
En daarmee zijn de voorbakken klaar voor verdere installatie in de auto.
Achterste batterijen bak
Daarna was de beurt aan de achterste buitenbak.
Gelukkig was het me uiteindelijk gelukt om de bak zo veel mogelijk uit één stuk te ontwerpen daardoor werd het laswerk en dus de kans op kromtrekken tot een minimum beperkt.
Met een superstrakke lasnaad als resultaat.
Daarna zelf weer de nodige moertjes aan het frame gelast om de modules te bevestigen.
Daarmee zit het RVS laswerk er voorlopig weer op.
Thuis meteen het achterframe gepast. Zoals beoogd past het frame en de bak mét behoud van de originele lange trekhaak.
Nu in het werk de ophanging en verdere afdichting van de buitenbak maken, maar dat doe ik zodra de auto weer even in de kantelbrug gaat.
Mooi vakwerk allemaal.