Nu het lasergesneden plaatwerk op basis van mijn CAD tekening binnen was, kon ik ook achter weer verder. Om de hoek achter af te maken en het schelpje te kunnen positioneren moet ik eerst de bumper goed kunnen passen en vastzetten.
Eerst de basisplaat maar eens conform ontwerp gezet.
Vervolgens de andere kant ook en met hulp van de trekhaak en bumper ze maar eens compleet met tussenstuk gemonteerd.
Op zich passen de delen mooi op elkaar.
Ware het niet dat de bumper nu te hoog (of eigenlijk te laag) uitkomt en niet meer mooi aansluit op de auto. Dit gold met name voor het voorste gat dus die heb ik wat verplaatst.
Daardoor raakte ik echter van de regen in de drup want hierdoor paste de bumpersteun er niet meer in en kwam deze tegen het tussenstuk aan.
Gelukkig had ik een aantal basisplaten extra besteld. De volgende dus net iets anders omgezet waardoor hij iets schuiner achterover komt te staan. Ik had al wat ruimte overgelaten tussen het uiteinde en het tussenstuk en dat kwam nu mooi van pas.
Dat oogt al een stuk beter. Nog niet helemaal mooi in lijn, maar de bouten gaan er in elk geval doorheen.
De bumper lijnt nu stukken beter uit, maar nog niet helemaal goed genoeg naar mijn smaak.
De punt duikt nog teveel het schelpje in terwijl er tegelijkertijd een kier bij de body is. Nu lijken er ook wat rimpels te zitten in de bocht, dus wellicht is de bumperhoek ontzet. Ook nog maar even passen met de bumper van de blauwe en voor de zekerheid ook de hoek van mijn nieuwe RVS bumper erbij pakken.
Ook herproductie bij Dries
En precies op de dag dat ik deze slag maakte met mijn bumpersteunen, plaatste Dries van Volvo Klassiekers een update op Facebook waarin hij zijn RVS herproductie bumpersteun houders toont.
Deze worden handgemaakt op basis van originele voorbeelden. Ze zijn voor 34,95 per kant te koop in zijn webshop. Niet duur, maar ik heb toch besloten om met mijn eigen verder te gaan. Die ogen weliswaar minder origineel, maar daar zit ook al veel tijd en energie is en passen nu goed.