Laatst gingen we de 940 ophalen bij de APK en toen reed ik achter de Amazon aan terug en viel me op dat de remlichten het niet deden. Doordat de lampen wel gingen branden toen ik de stekkertjes bij de remdrukschakelaar tegen elkaar deed, was die schakelaar de eerste verdachte oorzaak. In 2010 had ik deze remlichtsensor echter ook al vervangen, dus dat zou wel vreemd zijn. Bovendien was de weerstand door de schakelaar wel gewoon nul op het moment dat er remdruk op stond. Toen ik hem eruit wilde draaien scheurde echter de remleiding aan de bovenkant in het verdeelblokje en was ik dus nog wat verder van huis.
Maar goed, als een leiding zo snel scheurt was hij hard aan vervanging toe. Gelukkig had ik vorig jaar een midlock rem fels setje en leiding buigtang gekocht. De leiding had ik ook op voorraad, dus was het een kwestie van een nieuwe leiding maken voor naar de rembekrachtiger.
Allereerst de leiding voorbereiden door hem goed vlak af te snijden en af te bramen. Daarna de juiste hoogte uit laten steken uit de klem.
Daarna de passende adapter erin zetten en aanpersen.
Zo ontstaat de enkele fels.
Deze is echter nog niet geschikt voor gebruik. Met dit gereedschap moet je altijd dubbel felsen door de punt erin te drijven.
Daardoor ontstaat de dubbele fels.
Uiteraard wel eerst de juiste nippel om de leiding schuiven anders kun je opnieuw.
Vervolgens de leiding gemonteerd en ontlucht en bij wijze van test even de remdrukschakelaar uit m’n combi geleend. Daarop deden de remlichten het weer prima.
Binnenkort dus nog maar even een nieuwe schakelaar voor de combi aanschaffen.