Prototype frame batterijenbox voorin gemaakt

Nu de motorsteun in de maak is en ik de indeling van de controller en batterijenbox in de motorruimte heb bepaald, kan ik verder met de voorbereidingen voor de plaatsing van de batterijen. Deze wil ik zo laag mogelijk plaatsen en zoveel mogelijk laten steunen op de chassis balken.

prototype   frame   batterijenbox   voorin   1

Midden onder de bak, net onder de stuurstang door komt dan nog een extra dwarsverbinding. In de hoek een ‘pootje’ waarmee hij dan ook weer op de chassisbalk staat.

achterste   helft   frame   batterijenbox   voor   1

Aan de voorkant moet dan ook nog een stukje frame. Hier komt echter ook de controller aan te hangen. Om daarvan de exacte en definitieve plek te bepalen, moet de motor echter in de steun hangen.

Ik ontdekte dat ik zelfs meer ruimte heb dan ik dacht. Zo passen er waarschijnlijk 31 cellen voorin én past de rembekrachtiger ook nog min of meer op zijn originele plek zonder de motorkap te raken.

passen   plaatsing   rembekrachtiger

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate