Nadat ik de voorste keerring voor de AW71L had ontvangen, heb ik deze er meteen even snel in gezet en een poging gedaan om de automaatbak te monteren. Dat is nog niet zo makkelijk, want zowel de bak als de motor zijn zwaar en ze moeten perfect recht tegenover elkaar staan.
In een poging om de motor iets te verdraaien aan de bout van het nokkenas wiel is de distributie een beetje versprongen. Daarom heb ik de riem er weer helemaal afgehaald en opnieuw uitgelijnd.
Dat is nog best lastig. Uiteindelijk klopt het volgens mij:
1. Nokkenaswiel bij uitsparing en 1 merkteken op de riem
2. Timing merkteken bij 1 merkteken op de riem
3. Krukas tandwiel in eerste instantie naar boven wijzend met ‘spie’ in lijn met bout nokkenas wiel (en eerste zuiger bovenaan), daarna bij iets verdraaien overeenkomend met merkteken met twee streepjes op de distributieriem.
Nu alleen nog even de spanrol op 50Nm vastzetten en daarna alsnog de automaatbak eraan maken.