Door de DC/DC converter opnieuw te verplaatsen ontstond er plek voor de airco compressor. Ik kreeg als tip om hem in rubbers op te hangen om te voorkomen dat hij trillingen doorgeeft aan de auto. Het is in de basis immers een draaiende motor. Hiertoe had ik dynamo ophang rubbers gekocht van een Volvo 240 en door een bus te draaien uit een stuk buis ontstond de ophanging.
Die in tweevoud aan een dwarsstang gelast en de bovenste ophanging van de airco compressor was gereed.
Qua uitlijning zoveel mogelijk naar de zijkant en met precies de juiste afstand tot de DC/DC converter. Om hem horizontaal te fixeren ook onderaan een bevestigingspunt met een ophang rubber gemaakt. Aan die stang hangt tevens de DC/DC converter.
De ophanging van die stang moest alleen nog anders. Hij hing tijdelijk aan wat hoge M10 moeten op de Engelse bouten. Echte M10 bouten passen niet door het stuurhuis en hulpstuurhuis. Dus daarom heb ik uit stafmateriaal zelf moeren gemaakt met Engelse draad.
Het vlakke kantje eraan is om zo eerst respectievelijk het stuurhuis en hulpstuurhuis vast te kunnen zetten.
Daarna een vlakje aan de moer gelast waar de stang dan aan geschroefd wordt.
In die verbinding zit een sleufje zodat er niet onnodig kracht komt op de stuurhuis en hulpstuurhuis bout. Daarmee is de ophanging van achterste steunstang gereed.
Aan de bovenkant van de compressor heb ik met metaallijm nog twee spacers aan de ophanging gelijmd om hem de fixeren tussen de ophang rubbers.
En daarmee hangt de airco compressor op z’n plek.