Ontsteking Volvo 144 GL gecontroleerd en vervangen

ontstekingsdelen controle en vervangenDe 144 GL gaat vanavond naar de opslag om daar te overwinteren. Daarom wilde ik even olie peilen en nog een proefritje maken. Helaas wilde hij alleen niet starten. Het bleek later dat bij het olie peilen de draad van de verdeler af was gegaan. Daardoor was hij inmiddels helemaal verzopen en was de accu leeg.

Na het schoonmaken van de bougies, opschuren van de contactpuntjes en het plaatsen van een nieuwe rotor wilde hij nog steeds niet starten. Zelfs niet met startkabels vanaf de 244 GLE. Die ik ondanks een draaiende motor ook leeg heb gestart. Nadat die weer liep, even de 144 GL een sleepje gegeven en toen startte hij meteen. Blijkt toch dat een verzwakte accu veel invloed heeft.

Binnenkort de 244 ook maar even van een nieuwe accu voorzien. Het viel me laatst al op dat hij steeds moeizamer start nu het wat kouder en vochtig is. Als het straks echt gaat vriezen zal een nieuwe accu echt wel nodig zijn.

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Onderwerpen

Elektrisch

Ondersteun herbouw Voltvo

123GT

Amazon cabrio

Contact

lars@oudevolvo.nl

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate
OudeVolvo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.