In een sedan kan het al lang duren voordat condens van de achterruit verdampt is als je geen verwarmde achterruit hebt en in een combi al helemaal. Van gebruikte ruiten zijn vaak verwarmingsdraden doorgebrand en opplak verwarmingen werken vaak slecht. Op marktplaats kwam ik een splinternieuwe ruit met verwarming tegen.
Een van de dingen waar in in de ombouw van de auto naar geheel elektrisch rekening mee moet houden is het aantal verbruikers op het 12V systeem. De DC/DC converter die het hoogspanning accupakket gebruikt om 12V te leveren moet hier qua capaciteit op berekend zijn. Op dit moment ga ik uit van een 400W DC/DC converter en die kan dus 33 ampere leveren.
De gemeten weerstand van de achterruit is 1,2 Ohm.
De achterruit zal dus 10 ampere trekken. Dat is al best fors, maar die 120W is ook wel nodig om de ruit een beetje op te warmen. Binnenkort maar eens een totaalberekening maken van de verbruikers en kijken of die 400W afdoende is.