Omdat de los nagemaakte motorsteun niet paste, ben ik vandaag met de combi naar Mischa van Garage71 geweest om aldaar de motorsteun in het werk te kunnen laten maken. De trailer gehuurd van Volvo-Lotte en met de combi op pad.
Eenmaal bij Mischa eerst de prototype steun eraf gehaald en de nieuwe RVS voorplaat gemonteerd.
Daarna de motor uitlijnen, in het werk hechten en de passing proberen. De eerste keer bleken de rubbers toch nog wel aardig in te zakken onder belasting, dus nog weer even losgehaald en opnieuw gehecht.
Daarna heeft Mischa hem buiten de auto afgelast en afgewerkt. Monteren en testen maar!
Met mooi een ruime centimeter speling tussen de motor en de voortrein hangt hij er nu erg mooi in.
Ik moet alleen nog even drie opvul busjes maken van ieder 10 mm dik om de onderste drie bouten aan de motor vast te kunnen zetten.
Uiteraard hebben we ook meteen de steun voor de ombouw van mijn vader gemaakt.
Nu de definitieve hoogte van de motor vaststaat en ik ook de afmetingen van de accubox beter weet, kan ik verder met het ophangen van de controller.
Ook kreeg ik van Mischa nog een leuke tip voor een gratis programma voor CAD tekenen: Onshape. Dit is online software van de makers van Solidworks. Toch maar eens kijken of ik dat ook niet een beetje onder de knie kan krijgen om zelf ook wat onderdelen te kunnen tekenen en laten lasersnijden.
Ziet er prachtig uit die steun! Heel mooi opgelost, Lars!
Is rvs niet te hard, te bros?
Ik heb me hierin laten adviseren door Mischa. Hij is een ervaren custom car bouwer en hij adviseerde dit. De steun is overgedimensioneerd volgens hem dus hij zou het prima moeten houden. Maar inderdaad, als ik me niet vergis, staal geeft meer mee en rvs breekt eerder dan dat het veert.
Mooi
Keurig Lars.