Het stond al erg lang op m’n to do lijst: het vervangen van de remschijven voor van mijn 940. Ik had al vrij snel na aankoop van de auto nieuwe bosch remschijven en nieuwe blokken gekocht. Tot nu toe was het er echter niet van gekomen om ze te vervangen en het was ook nog niet echt nodig. De laatste tijd begon hij echter steeds meer te trillen bij het remmen. Bij het monteren van de winterbanden vorige week merkte ik ook al dan de linker voorschijf niet helemaal mooi vrij liep.
Bij de linkerkant bleek een van de twee geleidepennen van de remklauw vast te zitten. Wellicht dat dit de oorzaak van de kromme remschijf en daardoor trillen is geweest. Het monteren van de nieuwe schijven en blokken ging aan beide zijden vrij soepel. Het enige was dat ik geen imbussleutel 10mm had om de remklauwhouder los te maken, maar gelukkig was het koopzondag bij de bouwmarkt.
Wat een verschil in rem comfort!
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]