Bedankt Tom (Engovis, ook de maker van Simp BMS) voor de inspiratie, reverse engineering en het delen van zijn werk hieraan. Nu had ik ook een tester en iDrive knop nodig. Ik wil dit zeker in mijn Voltvo ombouw.
Bedankt Tom (Engovis, ook de maker van Simp BMS) voor de inspiratie, reverse engineering en het delen van zijn werk hieraan. Nu had ik ook een tester en iDrive knop nodig. Ik wil dit zeker in mijn Voltvo ombouw.
Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'
Zie www.evcreate.nl
Mooi knopje, ik vraag me af wat “we” (EV-ers) met een S stand zouden kunnen doen.
Maar dat terzijde.
Een andere vraag/gedachte, is: hoe komt de knop tot leven. Ik realiseerde me afgelopen week dat ik een klassieke autosleutel eigenlijk niet goed genoeg vind, terwijl er een heel gemakkelijke (en veilige) techniek beschikbaar is, in de vorm van een security key (Yubi key bijvoorbeeld).
Ik heb me er nog onvoldoende in verdiept nog, maar een centraal systeempje dat de ecu’s beheert, eventueel veilige draadloze toegang tot je auto geeft, een tracker mogelijk maakt en data ergens veilig opslaat, zodat je in geval van een calamiteit (als je auto gestolen wordt of in brand vliegt…. ) altijd de laatste informatie beschikbaar hebt. Als je dat rond hebt kan je jezelf ook waarschuwen als de accu vol is, je sensoren (warmte, water, beweging) afgaan.
Maar voor nu, tof knoppie 🙂
Mijn plan met de S-stand is om dan een Spprt gaspedaal curve te activeren.
De knop komt tot leven als het contact aan gaat. Maar dat 12V+ signaal kan natuurlijk op vele manieren gegenereerd worden.
Remote control / access staat ook op mijn lijstje. Ik had het in mijn auto met mijn EV Peripherals printplaat en een 3G SIM module, maar ik wil nu naar een meer universele en breder toepasbare oplossing.
Een van de opties waar ik in 2018 ook naar gekeken heb is AutoPi.