In mijn uitleg over rembekrachtigers voor o.a. de Amazon staat te lezen dat ik fan ben van de Lockheed rembekrachtiger boven de originele Girling rembekrachtiger. Met name omdat de Lockheeds een stuk betrouwbaarder zijn en zich ook beter laten reviseren.
Een tijd lang waren revisiesetjes alleen nergens meer te koop. Gelukkig doken ze weer op op eBay en heb ik maar meteen een reserve revisieset gekocht.
Goedemiddag,
heeft u toevallig een beschrijving van een revisie van een Lockheed rembekrachtiger.
Mijn remsysteem verliest olie, maar alle cylinders zijn dicht, blijft over de rembekrachtiger, dus die moet gereviseerd.
M.vr.gr.
Peter
Helaas heb ik geen reparatie handleiding van een Lockheed rembekrachtiger. Op de weblog “Tim’s 1967 Volvo 122s” vind je wel wat foto’s van een uit elkaar gehaalde Lockheed rembekrachtiger. Het is echter nog maar de vraag of je los wel zo’n nieuw groot rubber kunt vinden.
Je zou ook kunnen overwegen om gewoon een compleet nieuwe Lockheed rembekrachtiger te plaatsen. Mocht je dat te duur vinden, dan kun je ook kiezen voor een imitatie exemplaar.
Op eBay in de UK wordt een remote servo kit voor een MGb aangeboden voor omgerekend 105 euro en die zou volgens mij ook moeten passen. Of het de juiste ratio is weet ik zo niet.
Het membraan voor onder de witte dop is nog te koop op eBay: Lockheed brake servo air valve kit