Na mijn sprint 3-daagse bij Jacco ga ik nu door met meters maken bij Oldtimer Service Overmars, ofwel Peter. Peter zit met zijn restauratie bedrijf in Raalte, dus best in de buurt. Ik was hem op het spoor gekomen door zijn project topic op het Volvo Klassieker Vereniging forum waarin hij verslag doet van de restauratie van zijn Volvo 145 plus upgrade met 940 / S80 techniek. Een tijdje terug was ik al eens langs geweest om kennis te maken en zijn werk te bekijken.
Dat was een leuke kennismaking en bevestiging van mijn beeld dat hij mooi en goed werk levert. Daarom de combi aldaar afgeladen vrijdag na terugkomst uit Haaren.
Het is dus nu wel wat meer reistijd om wat aan de auto te doen, maar het geeft ook meer focus. Bovendien is het wel leuk en handig om samen met Peter aan de auto te werken. Er ontstaat als vanzelf een leuke balans tussen zelf en samen aan de auto werken. Sowieso is het handig en leerzaam om Peter om tips te kunnen vragen. Eerst de mover er maar eens onder vandaan gehaald om aan de onderkant verder te kunnen.
Het achterscherm was door Jacco nog voorzien van een nieuwe hoek dus die kon erop om zo de aansluiting bij de binnen wielbak passend te maken.
Verder moest de binnen wielbak nog iets worden aangepast om te zorgen dat het schelpje precies goed paste.
Het achterscherm past nu goed en kon ik dus verder met het voorste deel van de wielrand. Die had ik eerder al grotendeels passend gemaakt. Ik hoefde alleen nog maar een beetje te rekken en krimpen en toen paste hij al.
Ik had de buitendorpel nog niet bij me, dus al helemaal passend maken kon nog niet. Daarop verder gegaan met de achterkant.
Maar net als links moet daar eerst de basis goed voordat het plaatje met de bevestiging voor het achterpaneel erop kan.
Er zit wat roest opgesloten in dubbele plaat in dat uiteinde van de achterbalk, dus die moet toch ook maar helemaal worden vervangen.
Wordt vervolgd.
Mooi bezig!