Lasersnij bestelling batterijen bakken geleverd

Nadat begin juni de ontwerpen van de batterijen definitief waren heb ik de bestelling voor het laten lasersnijden en zetten van de batterijen bakken en hun onderdelen geplaatst. De bevestiging strips heb ik laten maken bij Plaatwerk365.nl en de rest bij 24/7 Tailorsteel. Als eerste kwamen de strips binnen.

Montagestrips levering Suplacon

Zag er allemaal goed en strak uit. Op heel sommige plekken iets kromgetrokken waar het ontwerp wat dun was.

Montagestrips Suplacon

Verder was de passing met een Tesla module aan één zijkant niet perfect, maar dat is makkelijk nog even in het werk aan te passen. Snel daarna kwamen de bakken en alle andere delen van 24/7 Tailorsteel. Een spannend moment!

Unboxing 247 Tailorsteel

De bakken zien er goed uit.

Laserbut and bended 247 Tailorsteel

Meteen de onderhoudsschakelaar erbij gepakt en even gepast. Strakke passing, maar gaat super.

test fitting the maintenance switch

Om een botsing met het kant gereedschap te voorkomen moest ik de rechterzijkant wat open laten staan. Dus die heb ik zelf op de zetbank even naar 90 graden gezet.

Voorbak afmaken op de zetbank

En daarna uiteraard de bak meteen passen in de auto. Past mooi, met iets minder ruimte inname dan de houten prototypes.

Voorbak proefpassen1 Voorbak proefpassen2

Ook even een printplaat gepakt van het battery management systeem en gepast. Ook goed.

Behuizing BMS voor

Daarna begon de buizen puzzel!

Buizen puzzel

M’n kinderen vonden het leuk om daarbij te helpen.

Buizen sorteren met Sven en Jiri

Vooral Sven vond het een leuke uitdaging om dan op het scherm in de tekening te kijken, op zoek te gaan in de doos en te puzzelen. En dat lukte prima.

Sven puzzelt buizen

Her en der ontdekte ik nog wel wat foutjes in de tekeningen die me op het scherm niet waren opgevallen. Dat betrof vooral niet goed door en door getekende gaten, vergeten corresponderende sleuven voor positie helpers of te kleine graveringen.

Dus even nog wat dingen onder de kolomboor.

Gaatje boren ophanging

En daarna het achterste deel van het achterframe gehecht om te kunnen passen bij de trekhaak. Dat het in de tekening past wil nog niet zeggen dat het ook in het echt goed gaat. Er kan ook een meetfout in zitten bij het opmeten van de auto of tekenen van de trekhaak. Maar het past inderdaad mooi.

Achterframe past

En ook het voorste frame even gehecht en gepast, ook goed!

Voorframe past

Binnenkort naar Garage71 om het te laten aflassen.

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Onderwerpen

Elektrisch

Ondersteun herbouw Voltvo

123GT

Amazon cabrio

Contact

lars@oudevolvo.nl

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate