Via het Volvo Klassieker Vereniging forum kreeg ik van Teun de tip dat Classic Job in Dalfsen een goed adres was om een bung in mijn RVS uitlaat te laten lassen.
Ze hebben de bung die ik had gekocht bij NL Tuning er erg netjes in gelast. Wel bleek dat het geen RVS maar stalen bung was. Ik twijfelde hier al over, maar de verkoper bij NL Tuning verzekerde me bij aankoop dat het 100% zeker een RVS exemplaar was. Toch niet dus. Maar goed, ze hebben hem er toch in weten te lassen gelukkig. Navraag bij NL Tuning leverde nog de volgende reactie op:
Ik heb t even nagekeken en zie inderdaad dat het 409 rvs is, en geen 304. (wat ik eigenlijk dacht)409 is wel magnetisch, en voor de levensduur maakt dit niet uit.
Het blijkt dus wel RVS te zijn, maar een andere legering.
Sowieso leuk om daar even in de werkplaats rond te kijken. Er staat erg veel mooi spul.
Van Job kreeg ik nog een goede tip met betrekking de montage van mijn RVS Abarth Style uitlaat.
Doordat RVS erg hard is, is het belangrijk dat de uitlaat niet onder spanning gemonteerd wordt anders zal hij binnen de kortste keren scheuren. Mocht er ergens spanning op komen te staan helpt het door hem even roodgloeiend heet te stoken.
Ik weet nog niet hoe de pasvorm van de uitlaat als geheel is. Hopelijk is het niet nodig, maar anders dus wel belangrijk om er lang plezier van te kunnen hebben.
Mijn Amazon is in onderhoud bij Classic Job. Ik heb tot nu toe erg prettige ervaringen. Ze zijn niet de goedkoopste, maar ze weten heel goed waar ze het over hebben.