Laat type B20 cilinderkop gevonden

Late B20 cilinderkopIn mijn zoektocht naar een goede gaskop met geharde klepzittingen kwam ik een andere wel erg interessante kop tegen. Een van de allerlaatste zoals die in de 140-serie en 240-serie hebben gezeten. Deze zijn te herkennen aan de vlakken boven de inlaatpoorten. Bij koppen voor de B20E en B20F zitten daar de gaten voor de injectoren.

Het grote voordeel van deze kop is dat hij standaard al grotere inlaatkleppen heeft en daardoor dus een betere flow. Daarnaast liggen de koelkanalen wat hoger zodat er wat meer mogelijkheden zijn om de kop te vlakken en zo de compressie wat te verhogen.

Meteen ook weer even een klep eruit gehaald om te kijken of het toevallig een gaskop is (was niet als zodanig verkocht). Helaas bleek het ook voor deze kop weer niet het geval te zijn. Wel bevestigde het mijn beeld dat die andere kop ook geen geharde zittingen heeft.

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Onderwerpen

Elektrisch

Ondersteun herbouw Voltvo

123GT

Amazon cabrio

Contact

lars@oudevolvo.nl

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate
OudeVolvo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.