Jansen Carrosseriebouw, batterijen bak voortgang en Wolfrace velgen

Het komt steeds dichterbij dat ik met mijn auto naar Carrosseriebouw Jansen kan om hem te laten stralen en in de epoxy laten spuiten. Vooralsnog van de gelegenheid gebruik gemaakt om net als vorig jaar een kijkje te nemen bij al het moois en het vakmanschap aldaar.

Open Dag Jansen 2017 1

Ook vooral veel oud spul.

Open Dag Jansen 2017 2

En ook voor de kinderen erg leuk!

Open Dag Jansen 2017 3 Open Dag Jansen 2017 4

Er stond dit jaar zowaar ook een Volvo Amazon combi. Deze is door Jansen overgespoten en afgaande op de foto’s in het restauratieverslag qua body helemaal origineel.

Open Dag Jansen 2017 5

Kon ik mooi even een foto maken van hoe de naad bij de wielranden achter origineel hoort.

Open Dag Jansen 2017 6

Voortgang batterijenbak achter

Nadat ik de batterijenbak globaal in elkaar had gehecht, heb ik hem nu wat verder uitgetekend en symmetrisch gemaakt.

achterste batterijenbak

Ook aan de achterzijde gaat het goed passen. Er is een regel bij de RDW dat de batterijen 10 cm van het achterste punt van de auto moeten zitten. Het is me niet duidelijk of dit het puntje van de trekhaak is of de body, maar in elk geval voldoe ik aan het laatste.

achterste batterijenbak afmetingen achteraan

De batterijenbak voor de Tesla modules wordt een stuk kleiner dan de beoogde bak voor de CALB cellen. Daarom is het nu eigenlijk jammer dat ik de originele zijwanden niet meer heb. Gelukkig kreeg ik een bericht of ik nog nog iets kon met een combi (sloper). Na wat uitwisselen tot de conclusie gekomen dat ik de reservewielbak eruit mocht halen. Branko bedankt!

De auto was echt rijp voor de sloop. Hij was op veel plaatsen nog slechter dan die van mij was.

Sloop combi

Uiteindelijk bleek het nog een hele klus om de reservewielbak los te halen. Ik wil hem namelijk helemaal zodat ik hem weer aan mijn chassisbalken kan puntlassen. Daarom gekozen om de hele bak eruit te halen door de balken heen.

reservewielbak eruit halen

En na heel wat zagen en slijpen bij een heerlijke temperatuur van 30 graden was hij eruit!

reservewielbak eruit

Kan ik thuis op mijn gemak alle puntlassen uitboren al was het achteraf misschien zelfs sneller geweest om dat ter plekke te doen.

Wolfrace velgen & combi Volvo Lotte

Op de route ook nog even m’n setje Wolfrace velgen opgehaald wat ik had gekocht, door Alain was opgehaald (dank!) en nog bij Volvo Lotte lag.

Setje Wolfrace 15 inch

Originele Wolfrace velg

Uiteraard uit nieuwsgierigheid ook even een blik geworpen op de combi die ze te koop hebben staan.

Combi Volvo Lotte

Ik kon hem niet heel goed bekijken. Een originele Nederlandse auto dus dat vind ik een pré. Verder heeft hij wat gekke plekken, maar op andere punten oogt hij weer best goed. Volgens mij best een leuke auto.

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Onderwerpen

Elektrisch

Ondersteun herbouw Voltvo

123GT

Amazon cabrio

Contact

lars@oudevolvo.nl

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate