Haperende (123-) ontsteking Volvo 123GT

Onlangs heb ik een 123 ontsteking in mijn 123GT gezet en ik was bijzonder in mijn nopjes dat ik zelfs de RVI toerenteller aan de praat kreeg.
Daarna flink aan het lassen geweest en nu 2,5 maand verder wilde ik de auto verplaatsen en wilde hij echt niet starten; hij verzuipt volledig.
Wel wat vonkjes, maar niet van harte. Ook de centrale bobinekabel trok een wat zachte en gelige vonk in plaats van een blauwe. Voor de zekerheid nog de verdeelkap en rotor vervangen door nieuwe, maar dat mocht niet baten. Inmiddels helemaal geen vonk meer.

haperende   ontsteking

Waarschijnlijk is de bobine kapot gegaan. Zou dat het gevolg kunnen zijn van de laswerkzaamheden?
Morgen maar even een nieuwe proberen. Die heb ik gelukkig als reserve op voorraad liggen.

Update

Een nieuwe bobine hielp niets, daarna nog steeds geen vonk. Daarom even back to basics en een conventionele ontsteking erin gezet. Direct was het starten en lopen. Het probleem zit dus toch echt in de aansluiting of montage van de 123 ontsteking.

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate