Getriggerd door een Volvo Amazon combi die ik zag op de afgelopen Volvo Klassiekerbeurs met een custom dashboard op basis van R-sport tellers uit een 240 ging het bij mij ook weer kriebelen. Zelf vind ik de chrome tellers mooier. Daarom ging ik op zoek naar een GT cluster van een Volvo 140. Dit GT cluster heeft 4 meters en een Ralley cluster heeft er 5 (ook nog olie temperatuur). Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een gereviseerde set losse meters met garantie.
Vorig jaar had ik op eBay een R-sport cluster voor de Volvo Amazon langs zien komen, maar ik twijfel of dat origineel is of ook zelfbouw. Ging overigens weg voor 800 euro. Aangezien dit op basis van 4 van de 5 Ralley meters is vermoed ik het laatste maar kan wel mooi als voorbeeld dienen.
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
Nu nog een plaat (laten) maken waar de meters in kunnen op zodanige wijze dat ik hem op een oud standaard cluster vast kan zetten.[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
losse meters zijn wel te krijgen. Zou je een 140 GT dashboard niet vrij makkelijk zelf kunnen maken?
Mijn ervaring is dat juist een compleet 140GT cluster nog wel regelmatig aangeboden wordt. Dan betaal je echter voor een ongetest exemplaar zonder garantie al snel 260 euro.
Zelf maken als je de losse meters hebt is natuurlijk ook een optie.
Dat doe ik in elk geval voor mijn Amazon. Daarvoor heb ik een RVS plaat laten laseren.