Compressietest 142 gedaan

compressie 1barNog even snel een compressietest gedaan van de B20 motor van mijn gisteren opgehaalde 142DL. Eerst kleppen gesteld, maar die stonden heel redelijk. Daarna een compressietest gegaan en die gaf meteen duidelijkheid:

  • Cilinder 1 = 12 bar
  • Cilinder 2 = 1 bar
  • Cilinder 3 = 9 bar
  • Cilinder 4 = 11 bar

De tweede cilinder is dus duidelijk de boosdoener, al is de compressie van cilinder drie ook niet optimaal.
Een scheutje olie op cilinder twee gedaan en de compressie schoot (gelukkig) niet omhoog. Dit duidt op een probleem met de kop/kleppen/nokkenas en niet direct de zuigerveren. Het kan natuurlijk ook nog de zuiger zelf zijn. Eerst maar eens de kop demonteren en kijken wat we aantreffen.

De stelboutjes van de tweede cilinder zijn wel erg veel terug gedraaid, dus dit kan duiden op er diepliggende kleppen.

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Onderwerpen

Elektrisch

Ondersteun herbouw Voltvo

123GT

Amazon cabrio

Contact

lars@oudevolvo.nl

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate