Bij het passen van de bumper ontdekte ik dat de bumpersteunen aardig dik waren geworden door de roest en qua vorm ook niet al te best meer waren. Scandcar heeft alle vier de steunen nieuw als eigen herproductie beschikbaar dus die heb ik maar gekocht, samen met rubberen dopjes voor de schelpjes.
Deze dopjes ga ik ook gebruiken voor toegangsgaten tot de kokerbalken voor de behandeling met Mike Sanders Fett.
Wederom nog meer roest
Inmiddels dacht ik dat ik het overzicht wel aardig had voor wat betreft slechte plekken. Toch ontdekte ik wederom wat weggemoffelde roest met opgelapte plaatjes. Na weghalen ontstonden er toch weer aardige gaten.
En inmiddels ook weer dicht.
Roest in holle ruimtes problematisch?
Toch maak ik me wel zorgen om de oppervlakte roest die onvermijdelijk in holle ruimtes overblijft. Waar mogelijk probeer ik die al wel te behandelen met RX5 en zorg ik later voor behandeling met Mike Sanders Fett.
Zou dat voldoende zijn om de roest voor jaren te remmen?
Ik laat de body zoals besproken met Carrosseriebouw Jansen wel integraal stralen, maar in holle ruimtes kun je dan niet komen. Ik ga er maar vanuit dat het Mike Sanders Fett goed genoeg zijn werk doet afgaande op de roest test resultaten. In elk geval ga ik zorgen dat alle holle ruimes, dus ook die naast de A-stijlen, met een slang toegankelijk zijn.
Overstap naar kant-en-klaar?
Op dit soort momenten denk ik dan, zou ik volgend jaar wel rijden? Dan spreekt een kant en klare combi ook wel aan en stond er toevallig net weer een mooie te koop. “Gelukkig” was die meteen binnen een dag alweer verkocht. Het was nog een origineel Nederlandse auto ook. Maar goed, ook dan weet je niet wat je precies koopt.
Toch maar gewoon doorzetten met onze combi. Tegenvallers zullen wel blijven opduiken, maar er komt een moment dat het lassen klaar is. Mooie uitdaging om ook deze dipjes te omarmen en niet daadwerkelijk te wisselen. Het gras bij de buren is heus niet groener ;). Al houd ik stiekum m’n ogen nog steeds open voor een ultieme combi: ongelast en hard.
Uitstapje naar The Gallery in Brummen
Dit weekend ook een uitstapje gemaakt naar The Gallery in Brummen. Hier staan vele mooie auto’s in de hogere prijsklasse te koop. De foto expositie de ontmoeting van Ard en Arnoud op de Weegh met foto’s van autokerkhoven aldaar was een mooie aanleiding om eens te gaan kijken.
Volvo was duidelijk in de minderheid. Er stond een op zich mooie Amazon 122S (voor 15.950 euro), een 1800E en een P1800 uit 1969. Verder vooral veel Jaguar en Ferrari.
Qua expositie hingen er vooral veel foto’s van het autokerkhof Båstnäs in Zweden. Zelf zijn wij in hetzelfde jaar in Båstnäs geweest en hebben veel vergelijkbare foto’s gemaakt.
Achteras en draagarmen combi
Tot slot dit weekend een reserve achteras compleet met gegalvaniseerde draadarmen gekocht. Diegene moest toevallig in de buurt zijn en voor een bijdrage in de brandstofkosten werd het ook nog eens thuisbezorgd.
De draagarmen laat ik voor de zekerheid nog wel even stralen. In elk geval goede vervanging voor de linker waarbij door het stralen gaten waren ontstaan.
De achteras is als reserve omdat ik niet weet hoe goed de as van de combi is waar ik mee bezig ben omdat ik daar nooit mee heb gereden.