Het is inderdaad nu lekker meters maken bij Peter Overmars. Lekker opgeschoten met de rechterkant. De binnendorpel goed schoongemaakt.
Het voorste deel van de buitenwielrand nog wat gerekt zodat hij goed paste en de binnenrand goed in vorm geklopt zodat hij goed aanlag. Daarna konden we hem op z’n plek klemmen.
Uiteraard de binnenzijde goed schoongemaakt en ingespoten met zinc coat. Daarna heeft Peter hem vastgelast, eerst aan de bovenkant.
Daarna moest eerst de buitendorpel erop en dus de binnendorpel ingespoten met Innotech Zinc Coat. Verder ook nog even de uitlijning van de deuren en die van het voorscherm verbeterd.
Vervolgens de buitendorpel erop gezet nadat ook deze was schoongemaakt op de te lassen plekken en aan de binnenzijde was ingespoten met zinc coat.
Daarna heeft Peter de dorpel en wielrand afgelast en de hoek achter de dorpel dicht gemaakt.
Laatst had ik met Jacco al de laadsocket in het achterscherm gemaakt. Anne van New Electric had me al gewaarschuwd dat je bij ombouw naar elektrisch vaak tegenkomt:
It would fit if we could get it in…
Zo ook met de socket. Er moest een “bakje” komen waardoor er voldoende ruimte is om de socket van binnenuit erop te schuiven, ook als het schelpje weer op z’n plek zit. Dit bakje sluit nu meteen aan op de batterijenbak waardoor de bekabeling netjes binnendoor kan lopen. Een mooi kunstwerkje (in progress) van Peter.
Het eruit gezaagde plaatwerk valt er straks als dekseltje precies in en wordt vastgezet achter de bekleding van het zijpaneel.
Tot slot ook een begin gemaakt met de A-stijl aan de linkerkant. Gelukkig is deze beter dan die aan de rechterkant.
Voor de zekerheid toch best hoog open gemaakt en klaar voor plaatsing van een nieuwe kopse kant.
Wordt vervolgd….