Laatst had ik de achterdorpel en kriksteun aangepakt en nu was het dwarsbalkje linksvoor aan de beurt. Het leek erop alsof er gewoon een stuk plaat om een slecht balkje heen was gevouwen en her en der was vastgezet. Na openmaken van het “balkje” bleek dat dit inderdaad het geval was.
Dat verzin je toch niet? Allemaal dubbele plaat, dat is vragen om ellende. Maar goed, even huishouden met de slijptol en het ziet er alweer een stuk frisser uit.
Maar nog steeds veel dubbele plaat, dus aan de binnenkant maar eens wat losgetrokken.
Degene die aan deze auto gewerkt heeft had beter bij een installatiebedrijf kunnen gaan werken als kitter. De plaat werd op z’n plek gehouden met veel kit en weinig lasjes.
Aan de rechterkant bij de tunnel is de bodem eigenlijk nog heel redelijk. Links moet er ook wel eerst een nieuw stukje in de zijkant. Ik moet echter wel opletten dat ik niet teveel overhoop trek, want het is gepland als een klusje tussendoor onder de carport, geen eindeloze totaalrestauratie. Maar goed, er is al een hoop ellende weg.
Gelukkig heb ik het nieuwe dwarsbalkje al gekocht bij Nordicar en kan dat er zo onder.
Op zich wel een voordeel dat de bodem er nu toch al uit is. Anders had ik tijdelijk een “luikje” gemaakt om hem van bovenaf te kunnen lassen. Wordt vervolgd….