Vandaag heb ik de motor en versnellingsbak uitgebouwd uit de combi. Ofwel de-ICING zoals dat in elektrische ombouw termen heet (ICE = internal combustion engine). Gelukkig heb ik zelf een motortakel met evenaar dus ging uitbouwen vrij makkelijk.
Door de overdrive achter de versnellingsbak is het geheel wel lang, maar eruit takelen ging precies. Nu nog wat dingen onder de motorkap eruit die nog bij de verbrandingsmotor horen. In elk geval is er al veel ruimte voorin om aan de slag te gaan met passen en meten met kartonnen dozen voor plaatsing van de EV componenten.
Ik kan voor de koeling van de elektromotor en inverter toe met twee veel kleinere radiatoren. Deze kan ik denk ik mooi nog verder voorin het front zetten. Maar misschien haal ik de tussenschotten waar de radiator normaal aan vast zit er wel helemaal uit. Nu het blok eruit is natuurlijk ook opnieuw wegen op mijn weegopstelling om te kijken hoeveel gewicht er nu uit is gegaan. Wel komt er weer een M40 in terug in plaats van de M41, dus helemaal zonder bak ziet het er iets te rooskleurig uit.
Update
Inmiddels is de B20 met overdrive opgehaald door de nieuwe eigenaren. Ruimt weer lekker op.
He Lars, mooi project man een E-Amazon. Ik wist niet dat je hiermee bezig was, kwam erop uit via een link van Gert. Ik ben laatst bij Huke geweest, die is met een E-Katterug bezig. Misschien heeft hij nog info waar je wat mee kunt.
Succes
Groeten, Rob