B20 kop met geharde zittingen opgehaald

B20 cilinderkop LPGVoor een auto die op LPG of ongelode benzine rijdt, is het beter om geharde klepzittingen te hebben. De verbranding is dan namelijk schraler en vaak ook heter dan op gelode benzine. Het gevolg is dat de kleppen eerder inslaan. Op zich kun je nog prima rijden met een kop zonder geharde zittingen, zeker met een rustige rijstijl. Je moet dan alleen gewoon wat vaker kleppenstellen. De kop van mijn Volvo 142 DL liet mooi de impact zien van rijden op gas zonder geharde kleppen. Helaas had ik op dat moment geen kop met geharde zittingen liggen, daarom heb ik er toen een gewone kop op gezet. Op marktplaats vond ik bij Peter Frankefort een zo goed als nieuwe gaskop (dus met geharde zittingen). Deze houd ik dan mooi als reserve.

Peter levert zeer betaalbare (slechts EUR 625) gereviseerde J-type overdrives die hij zelf opbouwt op basis van een standaard M40 vierbak met een nieuwe hoofdas en nieuwe flens. Ook leuk om hem eens te ontmoeten en zijn werkplaats te zien. Meer info zie http://www.frankefort.nl/overdrive/

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Onderwerpen

Elektrisch

Ondersteun herbouw Voltvo

123GT

Amazon cabrio

Contact

lars@oudevolvo.nl

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate