Nu de distributie weer goed staat, kon ik een tweede poging doen om de automaatbak eraan te maken. Het geheel is te zwaar om de bak soepel op de koppelomvormer te schuiven. Daarom heb ik eerst de koppelomvormer in de bak geduwd en op de goede plek gezet. Daarna kon ik de bak er makkelijk op schuiven en de koppelomvormer weer aan de flexplaat vastzetten.
Ook meteen de lange 240 olieleidingen, kickdownkabel en kilometertellerkabel erop gezet. Daarna begonnen met demonteren van de K-jet injectie spullen om die goed schoon te maken. Tevens de kabelboom verwijderd. Deze was op een aantal plaatsen beschadigd. Maar eens kijken of ik een nieuwe kan vinden, of anders de huidige gebruiken.
Jouw website bevat een schat aan informatie voor de Volvo sleutelaar. Dank hiervoor.
Ik heb een vraag over het onderwerp van dit blogbericht;
– Kan een flexplate 1 op 1 worden overgezet op een B21/23 blok waar eerder een automaatbak achter heeft gezeten?
Of zijn er meer aanpassingen nodig dan alleen het dunnere vliegwiel?
Alvast dank voor je reactie.
Dank voor je compliment!
Als er al een automaatbak achter heeft gezeten is het helemaal makkelijk en past het één op één. Anders is het een kwestie van het toplager eruit (i.c.m. handbak en vliegwiel) en de steunbus (i.c.m. flexplaat en koppelomvormer) erin.
Enige waar je nog op zou moeten letten afhankelijk van het bouwjaar is de aanwezigheid van een BDP sensor. Als je motor deze (nodig) heeft, moet hiervoor een uitsparing in het koppelingshuis zitten.