Nu de auto weer startte en liep op benzine, kon ik weer naar het tankstation om LPG te tanken. Gelukkig kon hij echt weer benzine aanzuigen uit de tank en liep de motor niet alleen op de hoeveelheid benzine in de vlotterkamer.
Bij het LPG tanken was het al wel opvallend dat er met 320 km op de dagteller wel 56 liter in de tank ging. Dat is wel een heel hoog verbruik.
Op de terugweg diende zich een mogelijke verklaring aan. Bij het gas loslaten voelde het alsof de auto uit zichzelf remde. Dichter bij huis leek de auto steeds harder uit zichzelf te remmen. Eenmaal thuis liet hij zich in de modder niet eens meer goed inparkeren. Na twee uurtjes staan kon ik hem echter zo weer verrijden.
Hoofdverdachte: een defecte rembekrachtiger. Die leek ook al niet veel te doen. Maar eens op zoek naar een vervangend exemplaar.
Daarnaast zouden het ook nog de remslangen kunnen zijn. Als die verouderen zwellen ze van binnen op en kan de remvloeistof niet meer goed terugstromen. Nu eerst maar eens de rembekrachtiger afgekoppeld om te kijken of die het is of de slangen.