Via een lezer van mijn blog (André bedankt!), ontving ik een exemplaar van de september editie van het Duitse magazine Motor Klassiek (hier te bestellen) met daarin een artikel over een elektrische Volvo 1800E.
Indrukwekkende ombouw! Volgens het artikel op basis van 60 accu’s een accucapaciteit van 22 kWh en een bereik van 160 km en een top van 140 km/h. Ik ben wel benieuwd of dat de beschikbare capaciteit of nominale capaciteit is. Als het de nominale capaciteit is, dan is dat effectief iets van 15 kWh en zou je met een range van 160 km uitkomen op een verbruik van rond de 100 Wh/km. Ik ga uit van een verbruik van 200 Wh/km. Nu is de 1800E wel wat gestroomlijnder dan een combi, maar dan kon mijn range ook wel eens wat hoger uitkomen dan de 80 a 90 km waar ik nu van uitga.
Deze ombouw van Kai Schawaller ziet er erg verzorgd uit, tot met met de manier waarom de originele meters in tact zijn gebleven en zijn hergebruikt.
Mijn droom-ombouw!