Op het eerste gezicht zag hij er best goed uit.
Het bleek wat meer werk te zijn dan gedacht om deze auto weer APK klaar te maken. Zo zat er erg veel roest en rottigheid verstopt onder dikke lagen tectiel en kit.
Te beginnen met met de balken onder de voorschermen.
En zowel links als rechts.
En ook de rechterdorpel was gatenkaas. Gewoon alle dubbele plaat goed weghalen en alle rommel eraf halen.
En ook de linkerkant was slecht, maar als je eenmaal zo ver bent, kun je niet meer terug.
Niet alleen de wielrand was slecht, ook de dorpel. Gelukkig had ik nog een goede wielrand van een eerder gesloopte auto. Zowel de buitenbak als de binnenbak was namelijk verrot.
Helaas was er de vorige keer veel plamuur gebruikt, dus dat geeft wel een stof rommeltje.
De nieuwe donor wielrand zit in elk geval gehecht.
En na afstoffen ziet het er al weer heel redelijk uit.
Gelukkig is er voor dorpels goed reparatieplaatwerk.
Hetzelfde geldt voor bodem dwarsbalkjes, stevig vanaf de binnenkant gelast.
En hoewel er nog steeds wel roest en dus werk aan zit, is hij nu wel echt een rijdende opknapper. Hij heeft inmiddels APK en rijdt als een zonnetje. De motor is inderdaad perfect en hij stuurt superstrak!