Mede met dank aan Passenger leg ik de lat voor mijn ombouw naar elektrisch nog een stapje hoger en neig ik naar Tesla batterijen. Hierdoor verandert de configuratie zoals ik die tijdens mijn initiële verkenning gekozen heb deels. Belangrijkste wijziging betreft de 90 CALB 100 Ah batterijen. Op basis van gebruikservaringen van een al omgebouwde Amazon combi in Zweden geven deze in goede en zuinige omstandigheden een range van 190 km, maar weer op basis van die praktijkervaring bleek een verbruik van 160 W/km een goede gemiddelde waarde en dat resulteert in een verwachte range van 135 km.

CALB-100-Ah-cellen

Deze CALB cellen komen voor een scherpe prijs in consignatie te koop bij New Electric samen met nog wat andere hierop afgestemde componenten die niet meer bij mijn setup passen zoals bijvoorbeeld de lader.

De componenten die ik houd kunnen gewoon door New Electric aangevuld en geleverd worden om zo tot een complete ombouwset voor een elektrische auto te komen. Dit uiteraard in overleg met New Electric voor exacte invulling (waarbij ik de Siemens motor erg kan aanraden).

Wie stapt er nog meer in het elektrische avontuur?

De batterijen kunnen dus los desgewenst met bijpassende met lader overgenomen worden, maar ook als complete ombouwset. Een kant en klare omgebouwde elektrische auto is ook bespreekbaar, maar daar hangt natuurlijk een ander prijskaartje aan.

Verkocht

Mijn scherp geprijsde batterijen zijn verkocht, maar je kunt natuurlijk altijd ook een ombouw doen. Voor meer informatie kun je mij een berichtje sturen of contact opnemen met Anne van New Electric (sales (at) newelectric.nl). Hij kan het (financiële) totaalplaatje schetsen op basis van je ombouw wensen.