Een van de APK afkeurpunten was een spoorstangkogel met teveel speling. Daarop heb ik beide kogels vervangen. De auto moet nu namelijk toch opnieuw uitgelijnd worden, dus dan kun je maar beter beide kogels meteen nieuw erop hebben zitten.
De stuurarmen zijn conisch, dus de pen moet er goed ingedrukt worden anders draait hij mee. Zeker met van die zelfborgende moeren. Heb even met de krik omhoog drukken werkt prima.
Verder reed hij veel te rijk zo merkte ik doen ik naar de APK reed. De CO waarde was dan ook 7%. Ik had ook nog niets aan de afstelling gedaan. Uit mijn winterrode die gesloopt gaat worden had ik nog een 123 ontsteking liggen die ik erin gezet heb.
Wel ook meteen een nieuwe verdelerkap gemonteerd en de bougiekabels op de juiste manier gemonteerd. Uiteraard ook meteen even afgesteld met de stroboscoop. Hij loopt al een stuk beter, met name op LPG. Op benzine lijkt hij nog steeds wat te rijk te staan. Wel heb ik er nu een nieuw probleem bij.
De toerenteller doet het niet meer
Ik heb de oranje draad die op de verdeler zat nu over. Wie weet hoe ik die in combinatie met de 123-ontsteking moet her-aansluiten zodat de toerenteller weer gaat werken?