123 ontsteking geplaatst in 123GT en spoorstangkogels vervangen

Een van de APK afkeurpunten was een spoorstangkogel met teveel speling. Daarop heb ik beide kogels vervangen. De auto moet nu namelijk toch opnieuw uitgelijnd worden, dus dan kun je maar beter beide kogels meteen nieuw erop hebben zitten.

nieuwe   spoorstangkogels

De stuurarmen zijn conisch, dus de pen moet er goed ingedrukt worden anders draait hij mee. Zeker met van die zelfborgende moeren. Heb even met de krik omhoog drukken werkt prima.

spoorstangkogel   aandrukken

Verder reed hij veel te rijk zo merkte ik doen ik naar de APK reed. De CO waarde was dan ook 7%. Ik had ook nog niets aan de afstelling gedaan. Uit mijn winterrode die gesloopt gaat worden had ik nog een 123 ontsteking liggen die ik erin gezet heb.

123   ontsteking   gemonteerd   Volvo   123GT

Wel ook meteen een nieuwe verdelerkap gemonteerd en de bougiekabels op de juiste manier gemonteerd. Uiteraard ook meteen even afgesteld met de stroboscoop. Hij loopt al een stuk beter, met name op LPG. Op benzine lijkt hij nog steeds wat te rijk te staan. Wel heb ik er nu een nieuw probleem bij.

De toerenteller doet het niet meer

Ik heb de oranje draad die op de verdeler zat nu over. Wie weet hoe ik die in combinatie met de 123-ontsteking moet her-aansluiten zodat de toerenteller weer gaat werken?

oude   draad   verdeler

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate