Nieuwe verdeelkap en rotor op B230FK van 940 gezet

Het euvel van het haperende optrekken, met name op gas van onze Volvo 940 duurt voort. Het vervangen van het omschakelrelais, Vialle LPI installatie uitlezen, mini diagnose bij Timen en brandstofpomp relais vervangen mocht allemaal niet baten. Daarom ook nog een nieuwe verdeelkap en rotor besteld en geplaatst.

nieuwe   verdeelkap   en   roto   B230

Hoewel de oude verdeelkap wat zwarte aanslag had op de contactpunten, maakte dit helaas ook nog niet het verschil.

oude   verdeelkap

Daarom zaterdag ook nog maar een nieuwe set bougiekabels besteld en voor de zekerheid ook nog een setje gewone bougies. Helaas staat die bestelling nog op “verwerken” bij Nordicar, dus die spullen zullen dan dinsdag wel komen.

Hierbij nog een tweetal filmpjes van hoe de motor nu loopt en oppakt.

Op LPG

Op benzine

Op benzine pakt hij dus op zich mooier op. Suggesties zijn welkom!

Update: nieuwe bougiekabels
Inmiddels heb ik de nieuwe bougiekabels binnen en zitten die erop. Hij lijkt iets beter te rijden, maar is nog niet de oude. Met name als je vrij snel gas geeft, dan stottert hij. Zie onderstaand filmpje van de motor op LPG na vervangen van de bougiekabels.

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate