Custom GT instrument cluster paneel Volvo Amazon

Voor mijn gereviseerde GT meters uit een GT teller van een Volvo 140 was ik laatst al bij Brinks Historic Motorsport voor het voorbeeld van hun GT tellers in een Volvo Amazon. Op basis daarvan heb ik een plaat laten maken.

GT   instrument   cluster   plaat   volvo   Amazon   RVS

Dit is door middel van een lasersnijder gemaakt uit 2 mm geborsteld RVS met een plastic beschermfolie. Uiteraard de meters er meteen even in gezet om te kijken hoe het staat.

GT   instrument   cluster   Volvo   Amazon

Ik moet alleen zelf nog even gaten maken voor de controlelampjes zoals grootlicht, richtingaanwijzer, oliedruk en laadstroom. Als straks het folie eraf is wordt het helemaal mooi. Een kleine preview:

custom   GT   instrument   cluster   Volvo   Amazon   RVS

Alleen nog even uitsparingen maken in het dashboard voor de grote meters. Ook moet de sierstrip van het dashboard af. Ik ga kijken of ik die er weer zodanig op kan maken dat hij links en rechts precies aansluit op de RVS plaat.

4 gedachten over “Custom GT instrument cluster paneel Volvo Amazon”

  1. heb zelf net ook een GT dashboard voor mn 142E (1971) bemachtigd via Ebay. Nu alleen nog de auto er omheen afbouwen, maar dat zit in de planning voor komend najaar +2016. Jij hebt een GT dashboard gesloopt tbv je Amazon. Heb je de restanten nog, zoals de grondplaat?

    Beantwoorden
  2. Lars, interessant te lezen wat je plannen zijn met de elektrische combi, maar ik heb nog een vraag over de GT meters. Ik hoorde laatst, dat je ook een andere tanksensor en temp sensor nodig hebt? Ik dacht dat je de originele teler van een 140 gewoon kan wisselen met een GT versie. Bij een rally dashboard heb je natuurlijk wel een olietemperatuurzender nodig.

    Beantwoorden
    • Het hangt er een beetje vanaf volgens mij. Als ik het goed begrepen heb is het in een 140 gewoon plug-and-play, maar om de meters in een Amazon te plaatsen zijn er wat aanpassingen nodig. Zo heb je inderdaad de spanning stabilisator nodig in het circuit zoals die ook op een teller van een 140 zit. Hoe en wat heb ik verder nog niet uitgezocht. In mijn geval zijn de gereviseerde meters uit het GT cluster zoals ik die kocht al gemodificeerd dus daarbij is dat niet meer nodig. Wel zal ik de watertemperatuur sensor van een Volvo 140 in m’n blok moeten zetten. Die zijn namelijk elektrisch en die van een Amazon met een capillair.
      Voor mijn Rallye cluster moet ik inderdaad de schakeling nog uitpluizen en een olietemperatuur zender plaatsen. Maar dat zijn allemaal plannen en ideeën voor later, nu druk met de elektrische combi.

      Beantwoorden

Plaats een reactie

OudeVolvo

OudeVolvo is een klassieke Volvo hobby blog van Lars Rengersen.

Ook elektrisch?

Wil je jouw auto (Volvo of een ander merk) ook ombouwen naar volledig elektrische aandrijving? Als spin-off van mijn eigen EV conversie project ben ik EVcreate begonnen voor 'Hulp bij ombouw naar elektrisch'

Zie www.evcreate.nl

EVcreate